Content marketing strategy and the relationship with the customer experience at “h sport café” in Bahía de Caráquez
Main Article Content
Abstract
Currently, restaurant businesses are looking for sustainability alternatives in the context of content marketing to achieve better economic results. The objective of this study was aimed at determining content marketing strategies based on reach and digital media to achieve higher levels of customer influx. The methodology used from the investigative order was quantitative, which contributed to the statistical analysis and interpretation of the object and field of investigative study, which through the descriptive analytical method allowed the generation of criteria that contributed to effective content decision-making. A survey consisting of 10 questions on the Likert scale was applied to a sample of 96 clients through non-probabilistic random sampling. The statistical software SPSS v.26 to process the survey whose confidence yielded the result .805 of Cronbach's alpha. Among the most relevant results, content marketing strategies strengthen the relationship with customers who frequent H Sport Café.
Downloads
Metrics
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Todos los documentos -salvo que se indique lo contrario- se publican bajo Licencia de Creative Commons Atribución 4.0 Internacional
Los autores conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de primera publicación, con el trabajo registrado con la Licencia de Creative Commons. Usted puede:
a. Compartir, copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato.
b. Adaptar, remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
La licenciante no puede revocar estas libertades en tanto usted siga los términos de la licencia
Bajo los siguiente términos:
Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.
References
Carbache, C. A., Delgado, Y. y Villacis, L. (2020). Influencias del marketing experiencial para posicionar la marca ciudad en bahía de caráquez. Investigación & Negocios, 13(22), 33-42. https://doi.org/10.38147/invneg.v13i22.98. DOI: https://doi.org/10.38147/invneg.v13i22.98
Caridad, M., Castellano, M. y Hérnandez, M. F. (2015). Marketing experiencial para la promoción del proceso. Facultad de Ciencias Económicas; Investigación y Reflexión, 2: 81-95.
Carvajal, G., Lemoine, F. y Pantaleón, Y. (2017). Manual de servicio al cliente. https://www.researchgate.net/publication/315000209_Manual_de_servicio_al_cliente
Christopher, M. y Schwager, A. (2007). Comprendiendo la experiencia del cliente. Harvard Business Review, 4-5.
Espinoza, M., Lemoine, F., Villacis, L. y Wiliam, M. (2021). Adobo con productos endémicos: niveles de aceptación en centros gastronómicos. cipres.sanmateo, https://doi.org/10.52948/sosquua.v3i1.411. DOI: https://doi.org/10.52948/sosquua.v3i1.411
Farlnago, L., Villacis, L., Fernandez, N. y Lemoine, F. (2020). Marketing Experiencial como estrategia para el fortalecimiento de imagen del servicio hotelero. Revista de Investigación de la Ciencia Turística, RICIT, (14), 88-100.
Gálmes, C. y Maria, A. (2015). Comunicación y marketing experimental. 1. ISSN 1012-1587, 974 -999.
Giraldo, V. (26 de junio de 2019). Marketing de contenidos: la estrategia digital que debes conocer a profundidad. https://rockcontent.com/es/blog/marketing-de-contenidos/
Hernández, F. B. (2010). Metodología de la investigación. México: Mc Graw Hill. https://www.uca.ac.cr/.
Kook Lovers (22 de agosto de 2019). 5 claves del Marketing de Contenidos para restaurantes. https://www.wekookmarketing.com/5-claves-del-marketing-contenidos-restaurantes/#:~:text=El%20marketing%20de%20contenidos%20se,%2C%20incluyendo%20claro%2C%20los%20restaurantes.
Lemoine, F. À., Andrade, A., Carvajal, G., Herrera, C., Pallaroso, E., García, J., Bailon. (2021). Posicionamiento de una marca: directrices emprendedoras desde la. Munayi. https://munayi.uleam.edu.ec/posicionamiento-de-una-marca/
Lemoine, f., Fermandez, N. y Villacis, L. (2022). Incidencias de las contradicciones sociales en el comportamiento del consumidor turístico del Ecuador. Multidisciplinaria, 5(1), 191-206 (2020). https://doi.org/10.25214/27114406.978. DOI: https://doi.org/10.25214/27114406.978
Lemoine, F., Gilces, W., Norma, H. y Villacis, L. (2021). Marketing Experiencial para gestionar la comercialización del destino turístico Bahía San Vicente. Ciencias Holguín, 4.
Lemoine, F., Hérnandez, N., Castellano, G. y Yesenia, Z. (2021). Comportamiento del consumidor de destinos turísticos de Ecuador. Venezolana de Gerencia, 96, 1336-1351, https://doi.org/10.52080/rvgluz.26.96.21.
Lemoine, F., López, G. y Vall, W. (2018). La publicidad en redes sociales como una alternativa sostenible para el destino turístico Bahía de Caraquez-Ecuador. Face, 9(1), 22-32, https://doi.org/10.24054/01204211.v1.n1.2018.3175. DOI: https://doi.org/10.24054/01204211.v1.n1.2018.3175
Lemoine, F., Navarrete, S., Valls, W., Carvaajal, V. y Villacis, L. (2018). Percepción de actores locales sobre turismo sostenible en comunidades de Leonidas Plaza del cantón Sucre, Manabí. ECA Sinergia, 9(2), 55-67, https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=6726416. DOI: https://doi.org/10.33936/eca_sinergia.v9i2.1122
Lemoine, F., Otero, B., Carvajal, G. y Almeida, E. (2018). El servicio de gastronomía y su impacto para el desarrollo turístico en Bahía de Caráquez. Transitare Revista de Turismo, Economía y Negocios, 4(1) ISSN:2395-9835. http://transitare.anahuacoaxaca.edu.mx/index.php/Transitare/article/view/83/39
Mendoza, L., Dominguez, A., Lemoine, F. y Hérnandez, N. (2020). Estrategia de marketing de contenido para gerenciar productos turísticos en el destino Sucre - San Vicente. Uleam Bahía Magazine.
Mendoza, L., Domínguez, A., Lemoine, F. y Hérnandez, N. (2020). Estrategia de marketing de contenido para gerenciar productos turísticos en el destino Sucre-San Vicente. Uleam bahía magazine, e-ISSN: 2600-6006.
Moréz, P. (2022). La importancia de la relación entre satisfacción y experiencia del cliente. https://www.inbox.mx/blog/la-importancia-de-la-relacion-entre-satisfaccion-y-experiencia-del-cliente
Ortega, C. (2023). Muestreo no probabilístico: definición, tipos y ejemplo. https://www.questionpro.com/blog/es/muestreo-aleatorio-simple/
Ramírez, E. y Wiliam, C. (2020). Microempresas en pandemia: una aproximación desde el discurso del emprendedor. Economía y Negocios. https://doi.org/10.33326/27086062.2020.2.968 DOI: https://doi.org/10.33326/27086062.2020.2.968
Santos, V. y Mendoza, J. (2021). Relación del marketing omnicanal y las comunicaciones integradas en una empresa peruana. https://doi.org/10.33326/27086062.2021.2.1180 DOI: https://doi.org/10.33326/27086062.2021.2.1180
Schmitt, B. H. (2000). Experiential Marketing. Barcelona : Ilustrada.
Suarez, S. y Salazar, B. (2016). El marketing experiencial como herramienta para el fortalecimiento de la imagen corporativa de las empresas del sector comercial Colobiano. Dictamen Libre, 97-109.
Velasque, B. y Hernandez, J. (2019). Marketing de Contenidos. México: Boletín Científico de la Escuela Superior de Atotonilco de Tula.
Villacis, L., Espinoza, M., Meneses, W. y Macias, J. (2021). La consonancia de la cultura montubia, para mantener las tradiciones de los pueblos manabitas. Centro Sur Social Science Journal. https://doi.org/10.37955/cs.v5i1.100 DOI: https://doi.org/10.37955/cs.v5i1.100
Villacis, L., Lemoine, F. y Hernández, N. (2022). Desarrollo de estrategias publicitarias para gestionar la comercialización de la actividad comercial pos-COVID-19. Economía & Negocios. https://doi.org/10.33326/27086062.2022.2.1462 DOI: https://doi.org/10.33326/27086062.2022.2.1462
wearecontent. (2022). Marketing de Contenidos en el 2022: ¿Qué es y para qué sirve? https://www.wearecontent.com/marketing-de-contenidos
Zambrano, V., Jorge, M., Mejía, L. y Rynier, G. (2020). Marketing de contenidos como estrategia de enfoque promocional en los establecimientos comerciales de la parroquia Leónidas Plaza, cantón Sucre. Sinapsis, 11 ISSN 1390-9770.