Truth and validity of knowledge. Premises for the development of administrative consulting

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Yadira Argota Pérez
https://orcid.org/0009-0000-0434-0828
Roger Ovando Valdivia Rojas
https://orcid.org/0000-0003-2463-1782
David Josué Condori Catunta
https://orcid.org/0000-0001-9738-4001

Abstract

This research shows relevant information to get into the current situation of MSMEs in Latin America, regarding the use of digital marketing strategies. The interest in exploring this topic is due to the relevance of the use of digital media, since currently many micro and small businesses are still afraid to enter these areas, because they have limited knowledge of their properties and management. This research seeks to promote the continued adoption of these digital tools, by applying appropriate e-marketing solutions to ensure the sustained success of the business over time and thus be prepared to face the challenges of the environment. For the selection of the bibliographic sources different filtering was used, specifying to choose researches according to our study topic that have been published from the year 2016 to the year 2021. At the end of this process, a total of 12 indexed journal articles, 2 undergraduate theses and 1 book were obtained. According to the results found, it can be observed that, in most of the countries analyzed, large companies are the ones that have obtained the best and greatest benefit from digital marketing, on the other hand, micro and small companies have not yet been able to efficiently apply this type of digital tools, due to the degree of ignorance of these and also because of the scarcity of their budget.

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Argota Pérez, Y., Valdivia Rojas, R. O., & Condori Catunta, D. J. (2022). Truth and validity of knowledge. Premises for the development of administrative consulting . Economía & Negocios, 4(2), 319–333. https://doi.org/10.33326/27086062.2022.2.1329
Section
Artículo de revisión
Author Biographies

Yadira Argota Pérez, Empresa de Servicios Profesionales y Técnicos, ESAC, La Habana, Cuba

MSc Ciencias de la Comunicación. Doctorante del Programa de Doctorado en Administración. Escuela de Posgrado. Universidad Nacional Jorge Basadre Grohmann. Tacna, Perú. Docente y Consultora de Sistemas de gestión empresarial. Ostenta titulaciones como Licencitura en Periodismo Y comunicación Social, Diplomada en Mercadotecnia, Relaciones Públicas, Comunicación Comunitaria y Gestión de Capital Humano. Posee registros de signos distintivos asociados a empresas. Ha asesorado a más de 15 organizaciones en materia de sistemas de gestión, posee artículos científicos en revistas indexadas

Roger Ovando Valdivia Rojas, Gerencia Regional Plus Capital, Lima, Perú

Licenciado en Administración de Empresas y Negocios. Ostenta un Máster en Gestión Empresarial. Actualmente integra el programa de Doctorado en Administración. Escuela de Posgrado. Universidad Nacional Jorge Basadre Grohmann. Tacna, Perú.

David Josué Condori Catunta, Consultor Independiente en Gestión de Recursos Humanos, Lima, Perú

Ingeniero Comercial. Profesor de Facultad de Ciencias Jurídicas y Empresariales de la UNJGB. Ostenta el Máster en Gestión Empresarial. Actualmente es Doctorante del Programa de Doctorado en Administración. Escuela de Posgrado. Universidad Nacional Jorge Basadre Grohmann. Tacna, Perú.

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